Animal print


Móda jedna z vecí, ktorá nás ženy zvyčajne spája a zároveň odlišuje. Každá sme iná, každá preferujeme iný štýl. Niektoré si na módu potrpia, iné zas nie. Niektoré z nás v móde vidia niečo kreatívneho a pre iné z nás je "nočnou morou". Niektoré pre módu dokonca dokážu vystúpiť zo svojej komfortnej zóny.
Ako to máte vy? Aké sú hranice vo vašom módnom svete? Potrpíte si na ňu alebo ani nie? Pre mňa osobne je móda niečo ako hrou, takou kreatívnou... Vnímam ju presne tak ako keď nasávam inšpiráciu pre tvorbu svojich výrobkov. Je to niečo čo rada pozorujem na iných a následne si to prenesiem podľa svojej predstavy v hlave do reality. Ak sa to samozrejme vôbec dá. Nepodlieham trendom, nikdy som ani poriadne nepodliehala. Teda možno v mojom období počas základnej školy som podliehala, no vekom som prišla na to, že ja do davu nerada zapadám. Držím sa vlastných trendov. To samozrejme neznamená, že tie aktuálne si občas neosvojím v šatníku, no nikdy nie sú chvíľkovými záležitosťami. Tak to napríklad mám so šatkami a zvieracou potlačou. Šatky milujem od svojej puberty. Vtedy som ako správna "rebelka" nosila šatky okolo ruky. Prevažne čiernu alebo nejakú inú dark farbu. Teraz ich nosím kdekoľvek - vo vlasoch, na kabelkách, klobúkoch, proste naozaj všade kde sa dá. Viažem ich na viacero spôsobov a milujem ich. Patria k naozaj príjemným doplnkom na oživenie. Za tie roky mali v móde viackrát svoje vzostupy a pády. No ja som im bola vždy verná. Tento rok sa mi moja malá zbierka dokonca rozšírila rovno o dva krásne kúsky, z čoho ten jeden môžete vidieť na dnešných foto. Čo sa týka tej zvieracej potlače, tak tí čo ma sledujete dlhšie ste už asi zaregistrovali, že jej veľkým fanúšikom veru nie som. Vo svojom šatníku mám presne dva kúsky, ktoré majú takú potlač. Jednými sú šaty, ktoré aktuálne vidíte na foto a ulovila som ich na swape a druhými sú šaty, ktoré ste asi nemali možnosť vidieť v plnej kráse. Sú čierno-biele presnejšie zebrované a patrili do môjho šatníka pekných pár rokov. Mimochodom tiež z druhej ruky, ulovila som ich v sekáči, keď som potrebovala do svojej veľmi dávnej práce len čierno-biele oblečenie. Ostali však v mojom šatníku, keďže niečo elegantnejšieho sa vždy hodí mať v prípade nutnosti (a práve som z hrôzou zistila, že ich nezapnem, heh aj to sa občas stáva).  V každom prípade zvieracie vzory nemusím, zvyčajne sa mi nepáčia ani v obchodoch. No občas mám potrebu vystúpiť práve zo svojej komfortnej zóny a skúsiť niečo iné.  Hlavne keď s obdivom hľadím na iné žienky, ako ich dokážu skvele kombinovať. Presne s týmto úmyslom som brala aj tieto šaty.  Farebne sa mi síce pozdávali aj keď ten zvierací vzor by som oželela. Povedala som si, že kedy ak nie dnes a bude to pre mňa taká výzva. Okrem tohto fotenia som ich mala na sebe ešte raz. Nemôžem povedať, žeby tie šaty neboli pekné to nie, dokonca na moje prekvapenie (tj. kritické oko samej seba na fotkách) som s nimi bola naozaj spokojná. No zhodnotila som, že vystupovanie z komfortnej zóny zvládam maximálne tak na eventoch s dresscodom a foteniach. Nie však v bežné dni. Hlavne okrem svojej potlače majú tieto šaty jednu chybu krásy pri mojom type postave, ktorá ma od nich asi najviac odrádza. Ja jednoducho nemám čo do nich dať :D .... áno krutá realita.... obzeranie či mi nejaký ten kúsok podprsenky nevykúka, tak to naozaj nie je mojim adrenalínovým športom. :) Šaty preto putujú späť na swap aj spolu s mojimi jedinými milovaným zebrovanými, aby si ich niekto užil viac ako ja. Však predsa aj o tom je móda. Vidieť potenciál v tom, v čom iný už možno nevidí, no nie? ;) V každom prípade tie zvieracie vzory prenechám radšej iným blogerkám, ktoré ich majú radšej ako ja a vedia lepšie ako na ne. No a kto vie, možno ešte niekedy skúsim vystúpiť z tej mojej komfortnej zóny s nejakým zvieracím vzorom...
***
Komfortná zóna občas môže byť aj vaším nepriateľom. V dnešnej dobe totižto ľudia moc nechcú vystupovať z komfortu, či už v rámci tej módy alebo aj pri iných príležitostiach. Pritom práve takéto vystúpenie z komfortu, človeka ako takého príjemne formuje. Naučíte sa niečo nové, spoznáte viac seba a mnohokrát zistíte, že pôvodné obavy boli zbytočné. Len ten prvý krok je obvykle náročný. Veď povedzme si koľkokrát ste vystúpili za posledné obdobie vy? Ja sa tento rok snažím vystupovať z komfortu pri každej príležitosti. Sú veci na ktoré si ešte netrúfam ale sú aj tie, ktoré sa mi podarilo zrealizovať. Jedným z nich bola aj moja dovolenka v Taliansku. Ja totiž naozaj nie som človek čo ovládala plynule angličtinu. Cestovanie do krajín, kde vlastne ani neviem ako sa dorozumiem, mi vždy spôsobovalo obavy a stres. Ako vidíte, žije :D Z časti som bola safe, keďže som necestovala sama (mimochodom, toto je tiež jedna moja výzva v rámci vystúpenia z komfortu), ale aj tak to bolo občas veselé a musela som pár krát prehovoriť. :) Hlavne som zistila, že s ľuďmi sa vždy viete dorozumieť nejak, pokojne aj rukami - nohami. Ísť sama do kina, to by som tiež rada prekonala. Divné? Možno pre niekoho, no ja som popravde roky ani len sama neobedovala. Raz som mala možnosť zažiť taký obed a je to občas naozaj super pocit, byť sám so svojimi myšlienkami. A presne takýchto príležitostí by som vám vedela menovať neúrekom. Každý máme veci, činnosti a situácie, ktoré sú mimo našej komfortnej zóny. Každým pokusom prekonať ich, však spoznávate viac samých seba, svoju osobnosť, svoje vnútorné ja, ktoré mnohokrát rokmi "pohodlnosti" zapadne do úzadia. Preto netreba zabúdať, že vystúpenie z komfortnej zóny naozaj nie zlé, či už v rámci tej módy alebo niečoho úplne iného.







photo by Zuzana Madarászová

scarf - F&F / hat- secondhand from Vladies / dress - SWAP Iprum / sunglasses - eBay / necklace - by me (handmade by ZuZu) / handbag & shoes - Deichmann


Menovky: , ,