Menštruačný kalíšok v praxi + pekné fotky


Fotky, ktoré mali uzrieť svetlo sveta už dávno. Vlastne ešte na jar. Hold moje plány boli veru iné, čo sa písania týka. No iné povinnosti ma zahltili viac, ako som čakala a nejak som si uvedomila, že trávim viac času nad uvažovaním, čo dám na ten instagram, ako na blog. Čo ma veľmi mrzí, a preto som si povedala, že je opäť čas sa vrátiť k pravidelnému písaniu. Dnes to pôvodne malo byť o móde a tomto peknom ružovo-čiernom looku, ktorý sa mi podarilo vytvoriť na fotenie s Danielkou, keď mi povedala, že chce fotiť pri magnólii. Celý look vznikol vďaka dvom talentovaným ženám, ktoré tvoria takéto skvosty.  A to vďaka Vivien a Ivici, ktoré majú svoje vlastné lokálne značky. Potom som si však uvedomila, že tieto fotky sa mi tak nejak hodia k článku, ktorý ste si odhlasovali v instastories, a to k článku o menštruačnom kalíšku. Sú totižto nežné, ženské a jemné. Presne ako táto téma, ktorá je pre mnohé ženy naozaj citlivá.  Čomu samozrejme rozumiem, no ja osobne som nikdy nemala problém hovoriť otvorene s hocikým o akýchkoľvek veciach - sex, menštruácia či zdravotné problémy. Pokiaľ vidím, že človeku s ktorým sa rozprávam nie sú tieto témy nepríjemné, tak nemám nejak dôvod sa tváriť, že my ženy necikáme, nekakáme a nemáte tak známy menzes - krámy - mesiačiky -svoje dni (každá z nás tento "stav" nejak volá, priznajme si to) atď. Samozrejme vždy vo všetkej slušnosti :) 
***
V každom prípade ale späť ku kalíšku na tú spomínanú menštruáciu. Ten som sa rozhodla poriadne otestovať, ale ešte predtým, ako vám tu budem niečo o ňom písať, tak vám vopred poviem, že som išla do toho z vlastne vôle a z vlastných peniažkov. V prvom rade vám chcem oznámiť, že voči tejto vecičke som bola veľmi skeptická, no ako som počúvala svoje kamky a všetky tie blogerky z okolia čo si to už nejaký ten rôčik pochvaľujú lákalo ma to. Hlavne tá predstava, že žiadna vložka medzi nohami konečne nebude. Viete ja a hm moje dni, sme "kamoši" odjakživa neboli. Kŕče jak fras, trápenie ísť na veľkú počas týchto prekliatych dní, tampóny boli môj večný nepriateľ. Nie naozaj to tam neviem napchať ani po preštudovaní milión návodov "ako na to". Teda raz sa mi to podarilo, keď som mala tie ultra mini, čo pri silných dňoch máte tak na hodinku dve, alebo teda aspoň vy máte ten pocit, že po hodine je už nejak zle. Vraj sa s nimi aj dá cikať?! Fakt, tak to sa mi nikdy nepodarilo :D To bolo mimochodom moja 1. otázka na kamošku, keď som bola zvedavá na info o kalíšku. Ako sa s tým sakra ciká, verím že nie som jediná, ktorú táto otázka mátala. V každom prípade som ale bola nútená po všetkých mojich náročných menštruácii ostať pri vložkách. Oh keby ste vedeli ako som ich ja neznášala a hľa po xy rokoch veľký boom okolo nejakého kalíška. Tak som teda pozorovala, počúvala, čítala a stále váhala. Až nadišiel deň D a Katka (la Florita) na svojom spoločnom účte s Maťkou - ekoistky zdieľala, zľavový kód na OrganiCup od mesačnice. Povedala som si, že ak nie teraz, tak nikdy a vlastne nemám až tak čo stratiť maximálne cca 20€ čo ma vyšiel. Ešte posledné rady ohľadom veľkosti so žienkami od mesačnice a bolo... Mimochom to najdôležitejšie ohľadom výbere veľkosti. Pokiaľ si naozaj nie ste isté výberom veľkosti, (tak ako ja) lebo ste presne 50/50 s faktormi, ktoré zohrávajú rolu pri správnom výbere veľkosti, určite sa poraďte s daným obchodom, od ktorého nakupujete. Ja som bola silno presvedčená, že pri mojej silnej menštruácii potrebujem isto ten väčší. Baby ma pri osobnom odbere na festivale Pomalo  (áno sú tak milé, že ak sú na nejakých trhoch viete si preň prísť aj osobne) presvedčili o opaku a veru takto spätne neľutujem. Tak kalíšok doma, moje dni zatiaľ v nedohľadne čo teraz? Dodržala som všetky pokyny, ktoré podľa mňa nájdete v každom druhom článku o kalíšku a rozhodla si aplikáciu otestovať "na skúšku". Odporúčajú vám to skoro všade, ak sa cítite z toho celého neisté. Skúšala som, naozaj to mimo menštruácie ide o dosť ťažšie ale dá sa to zvládnuť. Nie vtedy to naozaj nie je moc príjemné. No nevzdala som to, bola som odhodlaná ho najbližšie pri mojich dňoch otestovať. Samozrejme spočiatku aj s vložkami. Deň D nadišiel a ja som tešila aj bála. Aplikácia o viac ako polovicu jednoduchšia. Najhoršie je ale nájsť si systém a polohu v ktorej chcete tú srandu dať dnu, tak aby sa vám aj kalíšok otvoril. Prvý pokus mi vyšiel na výbornú, žiadna nehoda nič. Avšak nadišiel čas vyťahovania a následne aplikácie späť. Uff síce som bola doma ale už to tak easy nešlo. Teda von áno to je jednoduché, treba si len nájsť systém vyťahovania, ktorý vás nebolí. Avšak problém bol dať ho späť, ani zaboha sa tá prekliata vec nechcela otvoriť ako mala. V hlave mi išli všetky pokyny a tipy ako na to... nie moc hlboko, ani nesmie trčať, trochu pootočiť... Nič nefungovalo, po asi 15 minútach bojovania sa mi to konečne podarilo. Keďže som už predsa len za tú dobu, čo vám práve píšem tento článok, mala viacero svojich dní, tak vám praxou viem povedať nejaké mnou odpozorované skúsenostki. Nikdy sa pri manipulácii s kalíškom, či už dnu alebo von nenáhlite a nestresujte, o to horšie je to pre vás. (vlastná skúsenosť) Každá z nás si musí nájsť svoju techniku. Mne sa napríklad osvedčili dve pózy, ktoré naozaj neboli v žiadnom manuály a vlastne sa ani nedajú popísať :D V každom prípade trik na to, ak sa mi kalíšok neotvorí mám taký, že s ním trochu pohýbem tam dolu a zároveň sa snažím vytvoriť tlak (ako keď sa vám chce cikať :D ) a celkom mi to funguje. Vždy si preventívne skontrolujem prstom, či je naozaj otvorený správne. Toto je naozaj jeden z mojich overených trikov. Samozrejme aj teraz sa mi stáva, že to proste nedám na prvú šupu, hlavne v pokoji. Popravde mne pri tejto činnosti dlhšie nechty prekážajú, môže to byť však individuálne. Osvedčilo sa mi pri aplikácii vždy dbať na to aby bočné dierky na kalíšku boli priechodné. Občas sa totižto stane, že pri oplachovaní vám tam ostane voda. Taktiež sa mi osvedčilo nemať kalíšok až tak mokrý, ale práve naopak trochu "suchší". Toto ale môže závisieť u každej ženy inak. Čo vám poviem s istotou, človek ktorému je krv a ehm trochu šmátrania sa tam dole nepríjemné, tak preňho táto voľba naozaj nie je. Ženy, ktoré na tieto dve veci neznesú pohľad, radšej nech volia inú variantu ekologickej menštruácie.  (Nikdy by ma nenapadlo, že na blogu budem niekedy takýto článok písať. Ja však verím, že aspoň vám, ktoré ste odo mňa chceli tento článok pomôže.)

Čo sa týka vás, čo nad kalíškom uvažujú choďte do toho. Zo začiatku to môže byť občas problém ale časom si techniku nájdete a postupne sa budete zdokonaľovať. Ja osobne ešte stále mimo domu používam intimky aj to len kvôli tomu, že sa mi akosik nechce veriť, že to naozaj funguje. No a ono to funguje. Na moje prekvapenie som zistila, že keď som stres z menštruácie zmenila na dni, ktoré ma už netrápia. Problémy, ktoré som počas týchto dní mala sa začali vytrácať. Neznesiteľné kŕče a bolesti sa obmedzili na úplne minimum a myslím, že je len otázkou času kedy ustúpia úplne. Predsa len je to skoro všetko v hlave a vo vašom nastavení. Hlavne som bola vždy presvedčená, že my ženy (hlavne tie čo máme naozaj intenzívnu menštruáciu) za tých 24 h. prídu naozaj o veľa krvi. Pri kalíšku zistíte, že to naozaj tak nie je. Hold vložky naozaj celkom dosť skresľujú túto predstavu. Preto sa netreba riadiť týmto pri spomínanom výbere veľkosti kalíšku. Taktiež mi nedala moja zvedavosť a nedávno som sa odhodlala a išla cvičiť aj počas svojich dní. Verím, že je vás viacero takých ako ja, že proste ak ste si počas menštruácie mohli vybrať, či ísť cvičiť alebo nie väčšina si zvolila možnosť nie. Neklamme sa, cvičenie s nejakou hrubou vložkou medzi nohami naozaj nie je komfortné. Tak mi to nedalo a konečne som sa odhodlala a skúsila. Výsledok? Ono to tam naozaj drží, tak ako má aj keď robíte všakovaké pózy. Teda stále platí - pokiaľ je vložený správne. Toľko k tejto intímnej téme, ktorú som s vami rozobrala naozaj otvorene. Možno pre niekoho až veľmi otvorene (za čo sa ospravedlňujem vopred, ak som niekoho pobúrila) ale ja som proste taká a myslím si, že na webe nájdete kopu článkov o menštruačnom kalíšku, ktoré rozoberajú tie najčastejšie a menej intímne otázky. Ja som vám to chcela podať naozaj úprimne. Verím, že aspoň niekomu tento článok trochu pomôže. Pokiaľ by ste mali nejaké ďalšie otázky, pokojne sa pýtajte, či už tu po článkom alebo pokojne aj anonymne na instagrame. Nebojte sa, rada pomôžem ak môžem a tieto veci mi naozaj nie sú nepríjemné. Popravde by nemali byť nepríjemné žiadnej z nás. Je to súčasť nás ako mnoho iných vecí. :) Nie je potrebné sa hanbiť za našu ženskosť a to čo je jej súčasťou. Na záver už len info, že ak by niekoho zaujímali aj vecičky z fotiek nájdete všetky info pod fotkami.





photo by Daniela Slávik

pink skirt - RIVICA / floral skirt & top - Vivien Mihalish / tights - old / black shoes - eBay (old) /beige shoes - Deichmann

Menovky: ,