DIY EASY MACRAME BAG

jednoduchý DIY návod na macramé kabelku

Čo by som to bola za fashion blogerku, ak by som vám v mojich DIY článkoch nepripravila nejaký echt fashion, že? ;) Dnes preto jednoduchý návod, ktorý zvládne naozaj ktokoľvek a je zároveň pre všetky ženy, čo majú lásku ku kabelkám minimálne takú veľkú ako ja.
Ja som už dlhšie túžila po kabelke/taške spod vlastných rúk a povedala som si, že kým sa naučím poriadne háčkovať, tak si musím aspoň nejakú ízi-pízi vyrobiť a rovno nech je trendy predsa... Macramé ma očarilo, čo vám budem klamať, ale po poslednom počítaní a uzlíkovaní som zhodnotila, že nateraz mi stačí náročné počítanie pri háčkovaní :) Našťastie si moja hlava deravá spomenula ako sme si minulý rok na Sashe v Tržnici vyrábali s Kejmy, super závesné macramé na kvetináč. Bolo to pomerne jednoduché, stačilo len správne merať a uzlíkovať. Uzlíky mi veru idú jedna radosť, hlavne na retiazkach od náhrdelníkov. (priznajte sa, ktoré z vás to veľmi dobre poznajú - guča čohosi, čo v minulosti bolo tak 10 náhrdelníkov :) Tak som si povedala, že keď som to vtedy zvládla a celkom pochopila, tak teraz by som to mohla aplikovať inde. Začala som googliť, nejaké tie zahraničné diy som mala naštudované, ale v každom mi vadilo niečo iné. V jednom ukončenie, v druhom začiatok, proste nebolo to ono. No nebudem vám klamať,  všetky sú si dosť podobné. Však v dnešnej dobe vymyslieť niečo super originálne už ani nie je až tak možné... ale povedala som, že predsa táto moja je zas trošku iná a tá vaša môže byť opäť nejaká iná, či už tvarom alebo rúčkami. Aj keď bude základ v podstate ten istý. Dosť bolo môjho blabotania, aj tak viem, že všetci si len pozriete ten návod :D Tak teda....

Čo budeme potrebovať:


jednoduchý DIY návod na macramé kabelku


Na začiatok si nastriháme šnúrky dlhé približne 2 m po 18 ks (9 na jednu rúčku). Tie upevníme na každú rúčku tak ako vidíte na foto.
jednoduchý DIY návod na macramé kabelku

Následne začína moje milované viazanie uzlíkov. Od rúčky som si namerala približnú vzdialenosť 5 cm. Pri tomto viazaní je podstatné, aby všetky uzlíky boli v približne rovnakej vzdialenosti. Ako môžete vidieť z oboch strán vynecháte prvé šnúrky a viažete dokopy dve susedné šnúrky. Nezabudnite tento postup vykonať aj na druhej rúčke. (ja som zabudla, až keď som ich išla spájať mi to doplo)
jednoduchý DIY návod na macramé kabelku

Pokračujeme druhým radom presne podľa obrázka.  Tentokrát ale máte vzdialenosť uzlíkov menšiu, osobne som si zvolila 3cm. Dávajte si pozor aby ste si šnúrky nepretočili a vždy si radšej skontrolujte smer. Pri uzlíkoch sa vám totižto môže stať, že šnúrka, ktorú ste mali pôvodne v pravo teraz smeruje vľavo. Ak by ste zauzlili nesprávnu začalo by sa vám to celé nepekne krútiť.
jednoduchý DIY návod na macramé kabelku

Na rad prichádza aj druhá rúčka. Tu bacha na to ako ste si šnúrky k rúčkami viazali. je potrebné ich mať k sebe ako keby zrkadlovo. Pre istotu si pozrite foto pred touto ako je uložená 1. rúčka a potom ešte raz túto foto ako som položila druhú rúčku. Zároveň ideme k sebe tieto dve časti spojiť aby nám vznikla vizuálne časť kabelky. Opäť sú uzlíky vo vzdialenosti 3 cm a opäť uzlíkujeme susedné k sebe. Ideálne je začať tým, že si zviažete dokopy 1. šnúrku z jednej rúčky, ku 1. šnúrke z druhej rúčky. Teda tak ako na obrázku, lebo neviem či som vám to vysvetlila moc zrozumiteľne.
jednoduchý DIY návod na macramé kabelku

jednoduchý DIY návod na macramé kabelku

jednoduchý DIY návod na macramé kabelku

Aaaa pokračujeme v uzlíkovaní susedných šnúrok, až kým teda nemáme požadovanú veľkosť alebo kým vás prsty nezačnú bolieť. Ja som to nevzdala, a pre lepšiu orientáciu ohľadom veľkosti, som si vsunula do mojej novej skoro dokončenej kabelky vrecúško aby som vedela koľko cca mi ešte chýba a naďalej som uzlíkovala vo vzdialenosti 3 cm. Pokiaľ robíte väčšiu kabelku alebo tašku, prípadne ju chcete oživiť, tak rôznymi dĺžkami si viete vytvoriť zaujímavé vzory. Jediné čo je potrebné dodržať je mať všetky uzlíky v rovnakej dĺžke v danom riadku.
jednoduchý DIY návod na macramé kabelku


Keď sa rozhodnete, že vaša kabelka má už požadovanú veľkosť, zmenšíte vzdialenosť uzlíkov na približne jeden 1 cm a vytvoríte jeden prípadne 2 takéto riadky. Ako môžete vidieť na foto ja som volila iba jeden a je to postačujúce. Následne som si kabelku prevrátila tou peknou stranou von a zviazala dokopy vždy 4 šnúrky, tj. 2 z jednej strany a 2 z druhej strany. Vďaka tomu som spodnú časť uzavrela.
jednoduchý DIY návod na macramé kabelku

Samozrejme, to by som nebola ja, keby som si konce kabelky trochu neoživila. Všetky konce šnúrky som zarovnala na približne 4 cm a pomocou nášho hrebeňa na psa ich rozstrapkala. Ide to aj ručne ale je to prácnejšie, tak som skúsila tento trik z internetu, a on naozaj funguje. :)
jednoduchý DIY návod na macramé kabelku

jednoduchý DIY návod na macramé kabelku

Voilá kabelka je na svete. Je už na vás či si do nej dáte vrecúško ako ja alebo ju budete používať ako sieťovku. Ak ste trochu viac kreatívnejšie duše, tak si viete do nej z vhodnej kartónovej krabice vyrobiť vnútro aj so sťahovacím vrecúškom. Ja som bohužiaľ aktuálne nemala žiadnu vhodnú krabicu, ale minimálne si plánujem do nej zaobstarať nejaké pekné farebné vrecúška. Tie si potom pokojne môžete obmieňať podľa outfitu alebo nálady. Jednoduchým spôsobom máte nie jednu kabelku ale rovno hneď niekoľko. :)
jednoduchý DIY návod na macramé kabelku

Pevne verím, že vás dnešný DIY postup trochu namotivoval a aj vy si vyrobíte nejakú super letnú kabeločku. 

Mimochodom ak by ste niekedy niečo z mojich postupov vyrobili budem rada ak sa s výtvorom pochválite. Pokojne mi môžete poslať  foto na sociálnych sieťach alebo rovno použiť #handmadebyzuzu. Ja budem len rada. Článok vznikol v spolupráci s eshopom www.kreativneruky.sk.


Menovky: ,