DIY BOW BROOCH


Hlásim sa nečakane v stredu a ešte viac nečakane s ďalším DIY postupom. Pre zmenu ale trochu viac fashion. Totižto už minulý rok som objavila trend mašľových brošní, ktoré máte pripnuté na štýl motýlika alebo kdekoľvek kam sa rozhodnete ich pripevniť.
Keďže som však tvor kreatívny, nejako ma neuchvátila predražený chýčová ponuka obchodov na Slovensku. Aliexpress ma tiež nelákal, tak som sa po dlhom uvažovaní rozhodla do výroby takéhoto niečo pustiť. Inšpirácie na internete nájdete habadej a v prípade ak do toho celého zakomponujete aj kúsok svojej kreativity, vznikne vám celkom pekný originálny kúsok ako do práce, na bežný deň do mesta, tak aj na nejakú tú fashion akciu. Dnes vás ešte k tomu presvedčím, že to naozaj nie je nič zložité a zvládne to doma naozaj ktokoľvek. :)

Čo budeme potrebovať:



Ako prvé som si zvolila stuhy, ktoré som chcela použiť na výrobu brošní. Je potrebné si zvoliť pevnejší materiál, aby stužky pekne držali svoj tvar. V tomto prípade sa preto vyvarujte saténovým stuhám, ktoré sú naozaj šmykľavé pri manipulácii. Ak máte stuhy zvolené nastriháme si ich na požadovanú dĺžku. Je dobré mať približnú predstavu ako ich chcete medzi sebou nakombinovať a akú šírku stužiek si vyberiete. Ja som volila dve varianty výroby, pričom na jednej som dokonca použila dve stuhy. Zelenú širokú 25 mm a kvetinovú, ktorá bola trochu užšia 22 mm. Károvaná stuha bola o šírky 25 mm, avšak som z nej robila trochu výraznejšiu väčšiu mašľu. Na základe toho som si stuhy nastrihala na dĺžky a počet kusov podľa fotografii. Každú stuhu som po okrajoch zafixovala zapaľovačom, ak doma nemáte zapaľovač postačí aj klasická zapálená sviečka.


Potom si tieto nastrihané kúsky pekne po jednom začneme prekladať do tvaru na obrázku. Stačí ak si stuhu preložíte na polovicu a následne ešte každú polovicu na ďalšiu polovicu. Pozor pri stuhách aby ste ich nepreložili z vnútornej strany smerom von. Niektoré stuhy majú totižto rub a líce. Takto preložené pásiky je potrebné zo zloženej strany spojiť buď lepidlom, alebo ich jednoducho zošijete ihlou a niťou. Každému vyhovuje viac niečo iné. Ja osobne som skúsila obe techniky, ale s ihlou nie som až taký kamarát. Z toho dôvodu som pri ďalšej výrobe volila tavnú pištoľ. Tento proces spravíte na všetkých nastrihaných pásikoch okrem 2 ks s dĺžkou 12 cm. Tie zastrihnete došikma (Pozor nezabudnite, že majú byť strihané zrkadlovo, hlavne ak máte stuhu ktorá má rub a líce!) a zafixujete zapaľovačom.

Takto nachystané pásiky stúh si navrstvíme podľa foto alebo zvolenej predstavy a následne ich opäť pospájame, ale tentokrát medzi sebou. Opäť máte na výber medzi spájaním pomocou ihly a nite, alebo tavnej pištole. Tiež upozorňujem v prípade ak ste si v predchádzajúcom kroku zvolili lepidlo, je potrebné s ním pokračovať. Veľmi ťažko by sa vám stužky spolu zošívali v niektorých častiach, ktoré by držalo dokopy lepidlo.

Na záver pripevníme lepidlom doplnok, aby sme zakryli nedokonalosti stredovej časti, cez ktorú sme jednotlivé stuhy spájali dokopy. Ak chcete brošničku oživiť, ako som to spravila ja pri výrobe zelenej, z ktorej ako keby visia dve stuhy, tak tie nalepíte zo zadnej strany už skoro hotovej brošne. No a na samý záver, zo zadnej strany nezabudneme pripevniť brošňový základ. Veľkosť brošňového základu je potrebné si zvoliť podľa veľkosti hotovej mašle a tiež tak, aby sa nám s ním ľahko manipulovalo pri pripevňovaní na odev.

Voilà a výsledok máme hotový :) Ja som samozrejme neodolala a v tom tvorivom nadšení som vyrobila ďalšie 2 brošne, ktorých základ som vytvorila z rovnakých dĺžok ako tie, ktoré sú vyobrazené v návode. Jediná zmena bola, že som čiernu stuhu volila širšiu. K záveru mám ale jednu dobrú správu pre vás. Rozhodla som sa, že si ponechám len jednu brošňu a ďalšie 3 poputujú do súťaže na mojom instagrame. Takže ho pozorne sledujte a v priebehu pár dní sa tam objaví súťaž o tieto 3 brošničky. Tešíte sa? :)

Ďakujem krásne za prečítanie a dúfam, že sa vám tento pomerne jednoduchý DIY postup páčil.
Článok vznikol v spolupráci s eshopom www.kreativneruky.sk.

Menovky: ,