DIY GLASS CHRISTMAS ORNAMENTS


Po dlhšom čase článok a ešte po omnoho dlhšom čase nejaký ten DIY postup. Predsa len málokedy mi ostáva čas tvoriť len tak pre seba, aj keď ma to neskutočne baví a napĺňa. V tomto vianočnom období sa mi to ale podarilo a tento rok som si konečne splnila predstavu, ktorú som mala v hlave už dlhšie. DIY vianočné sklenené ozdoby. Popravde vždy som všade objavila len tie typické plastové gule, ktorým som nikdy až tak neprišla na chuť, aj keď sú praktické, aj jednoduchšie na dotvorenie. Stále som v nich videla ten plast. No a, keď som už náhodou objavila nejaké zo skla vychádzali cenovo 2x toľko ako už hotové sklenené, ktoré fakt vyzerajú úchvatne. Tak môj sen o vlastných sklenených vianočných ozdobách upadol do zabudnutia.

Tento rok sa mi to ale 1.x podarilo a ja som nesmierne rada :) Popravde som od radosti nevedela, aké ich chcem. Pre vás som pripravila viacero variant, aby ste mali predstavu a ja som nakoniec ostala verná pierkovým a zasneženým vianočným ozdobám. 

Nejdem zdržovať a poďme rovnom na postup, ktorý podľa mňa zvládne naozaj každý...
Čo budeme potrebovať:




Postup je naozaj jednoduchý. Stačí si zo sklenenej ozdoby dať dole vrch. Pozor, aby vám drôtené uško nepoškriabalo sklo. Je totižto pružné a vďaka tomu spĺňa svoj účel. Preto, nie je potrebné sa pri otváraní náhliť. Následne vložíte napríklad spomínané rolničky, alebo papierové dekorácie, v mojom prípade anjelikov. Vždy si však dekorácie vyberajte podľa otvoru na vianočnej ozdobe. Mne napríklad stromčeky, ktoré som mala pripravené tiež neprešli cez otvor. Spodná časť bola široká.


Pri pierkach a umelom ihličí je už trošku proces zdĺhavejší, ale stojí to zato :) Pripravíme si do misky umelý sneh, aby sme ho nemali po celom byte. Áno dosť elektrizuje, tým pádom sa veľmi ľahko na všetko prichytí.

Ihličie si rozoberieme na menšie časti tak, aby sa dalo ľahšie prestrčiť cez otvor. Ak sú vetvičky aj tak veľké, rozdelíme ich pomocou kliešťov.  Najprv si do vianočnej ozdoby nasypeme podľa uváženia sneh. Potom postupne začneme vkladať ihličie. Pozor, treba byť opatrný, aby vám vrchný otvor nepraskol. Preto ihličie vsúvajte postupne a opatrne. Nikdy nie silou. Ak by sa vám niekde zaseklo, použite na uvoľnenie tenkú pinzetu alebo prípadne dlhšiu ihlu a postupne ňou vtláčajte dnu zaseknuté ihličie. Následne dáme naspäť vrch a voilá ozdoba je na svete.



Perie vo vianočnej ozdobe sa mi páčilo vždy. Vyzerajú tie ozdoby tak elegantne. Je na vás aké perie si zvolíte, od toho však trošku závisí, ako dlho vám výroba takejto ozdoby bude trvať. Ja osobne som si myslela, že to bude hop-šup a opak bol pravdou výroba mi trvala najdlhšie zo všetkých variant. Bolo to ale tým, že som si volila pávie perie, ktoré má v strede oko a pokiaľ je pokrivené nevyzerá to už tak dobre. Avšak výroba stále netrvala až tak dlho. Na začiatok je dôležité si perie správne skrátiť a potom to ide pomerne ľahko. Na to, aby som dostala pierko dnu, čo najmenej pokrivené, som použila plastovú ruličku. Pierko do nej vsunula, tú som potom vložila do ozdoby a opäť stiahla dole z pierka. Aký jednoduchý trik, že? ;) Ak nemáte takéto niečo doma nevadí. Ruličku si viete vyrobiť aj z papiera.

Následne ma čakalo naprávanie pierka vo vnútri podľa svojich predstáv. V prípade ak vám pierko nechce držať tvar tak ako chcete vy, zvnútra hornej časti ho prilepte lepidlom. Vrchný uzáver lepidlo zakryje a pierko bude držať na svojom mieste. Keďže ja som prvotne použila menšiu veľkosť pierok tak som nakoniec spravila ozdoby obojstranné. Je už len na vašom rozhodnutí či použijete jedno alebo viacero pierok.

 Na záver už len výsledok mojich 6-tich vianočných ozdôb na stromček. Tie už dnes veselo visia na stromčeku spolu s ostatnýmim vianočnými ozdobami.

Ďakujem krásne za prečítanie a dúfam, že sa vám tento menší vianočný DIY postup páčil.
Článok vznikol v spolupráci s eshopom www.kreativneruky.sk.



Menovky: , ,