Coffee or tea?



Patríš ku kávičkárom alebo preferuješ radšej čaj? Popravde ja som vždy bola viac čajová ako kávová.
Dokážem vypiť maximálne tak cappuccino, ak je ochutené o to väčšie plus, ale aj po tom mám pocit ako keby mi išlo "vybuchnúť" srdce. Neviem čím to je. Kávu, ktorú si pravidelne robí môj drahý si ja ani v podobe cappuccina nemôžem dať. Je na mňa tak silná a horká, ako keby som vypila 10 káv naraz. Tušíte správne, zo mňa asi kávičkár nebude. O to viac však milujem čaje. ♥ Ako tam rozmýšľam. asi si to ostalo vo mne od detstva... Pamätám si, ako dieťa som nepila iný čaj len čierny s veeeľa citrónom a troškou cukru. Najviac počas choroby. Odvtedy som ale dospela k tomu, že vypijem skoro každý, dávam šancu aj novým chutiam a takmer nikdy si ho necukrím. Jediný čo som zatiaľ nedokázala vypiť je biely čaj. Je však možné, že som jednoducho nemala ten správny. Na návštevách, preto nepohrdnem chutným čajom a v kaviarniach (ak nemajú horúcu čokoládu, áno tej nedokážem odolať) volím skôr čaj ako spomínané cappuccino. Milujem skúšať netradičné chute ale zároveň mám rada aj klasiku. Za tie roky, aj keď čaj väčšinou pijem počas zimy, som ich vyskúšala nespočetné množstvo. Sypané, sáčkové, značkové aj tie najlacnejšie, a dokonca aj slovenské. Stále je ich ale dosť čo som nemala a s radosťou sa nechám vždy na nejaký nový prehovoriť. Je to moja malá slabosť, skúšať nové príchute... Milujem si ich vychutnávať práve v spomínaných kaviarňach či čajovniach. Tam si ich totižto dokážem tak správne vychutnať. Viem totižto, že zavítanie do kaviarne pre mňa čas, kedy si sa aspoň na chvíľu zastavím a zrelaxujem. Je to moment, kedy som v daných priestoroch s osobou, ktorou si mám čo povedať. Áno mávam občas aj takéto pracovné stretnutia, stále je to ale s ľuďmi s ktorými si rozumiem a mám čo povedať. Zásadne v kaviarni nikdy neriešim čas a aj keď občas pozerám na tú prekliatu elekroniku zvanú mobil, nie je to z dôvodu sledovania času. Je to skôr zo zvyku (blbý zvyk ja viem). Keď sme ešte s mojím Oknaj-kom chodievali pravidelnejšie si takto sadnúť dokázali sme prediskutovať hodiny v kaviarňach. On pri svojej káve a ja pri svojom čaji, či spomínanej čokoláde. Zatiaľ som sa však neodhodlala ísť niekam sama, len tak sadnúť si ku chutnému čaju, sledovať len tak okolie a relaxovať...
***
O to viac som sa tešila, keď ma Zuzka (moja dvorná fotografka ♥) zavolala do novo otvorených priestorov skoro v centre Bratislavy. Šikovné žienky - sestry, sa rozhodli si otvoriť tento krásny, pokojný priestor inšpirovaný kúskom Japonska a Číny. Priznám sa, ja som si ho zamilovala hneď na 1. pohľad. Útulná art kaviareň a čajovňa v jednom a hlavne s chutnými koláčikmi. Priestor kde si pokojne pri šálke obľúbeného čaju môžete otvoriť svoj notebook a pracovať, či si ho vychutnať len tak sama alebo s priateľmi. Je to podľa mňa miesto kde pri naozaj príjemnej hudbe a zaujímavom interiéry, s ešte zaujímavejšími obrazmi viete vypnúť od okolitého sveta tak ako sa patrí. Čo sa týka čajov nečakajte dlhočizný zoznam. Dievčatá vedeli čo robia a stavili na svoje skúsenosti z cestovania. Nájdete tam cca 8 druhov zeleného čaju a samozrejme pre milovníkov matcha aj nejaké to latte, ktoré vidíte aj na fotkách. Viete málokedy, zvyknem oceniť takto verejné lokácie v podobe kaviarní či reštaurácii a popravde som dosť kritická občas. Zatiaľ jediný priestor, ktorý ma takto veľmi dostal bola kaviareň Dobre&Dobré ako s myšlienkou, tak aj atmosférou a priestormi. Od teraz však mám dvoch favoritov, kde by som si tú kaviarenskú samotu vedela vychutnať. Už sa len vedieť odhodlať :)



photo by Zuzana Madarászová
bra - F&F / sweatshirt - F&F old (podobný chlpatý sveter) / jeans - Mango /glasses - Izipizi via Zoot /pearls neklaces - LukZu design

Menovky: , ,